aca ne?

cikgu mule berceloteh..cot..cet..cot..cet..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Sunday, April 29, 2012

Kek Batik Anak Dara

22 April 2012 : hujung minggu yang lalu

projek membuat kek batik yang dah hampir sebulan tertangguh..
hei! banyak sungguh alasan si Faridatul nak buat kek batik tu..
tak sempat lah. milo habis lah. butter tak beli lah..hue3..

Jadi inilah bahan2 yang diperlukan bagi membuat kek batik anak dara sunti a.k.a orang bujang..hehe
sume barang pun senang je nak cari..

  1. 1 pek biskut marie jenama sukahati korang
  2. 1 tin susu cair. pun jenama yang korang suka  @ 1/2 susu pekat
  3. 1/2 buttercup
  4. 1 mug milo


Cara-cara membuat:

  1. Patah-patahkan biskut 3 atau 4 bahagian.
  2. Cairkan buttercup dan susu cair.
  3. Masukkan milo bila butter dah cukup cair, gaulkan hingga sebati.
  4. Masukkan pulak biskut-biskut tadi kedalam semua bahan yang dah sebati itu.
  5. Masukkan dalam loyang / bekas 
  6. Mampat-mampatkan biskut tadi kat dalam loyang tu
  7. Sejukkan sampai betul-betul keras
  8. SEDIA UNTUK diHIDANG

p/s: boleh tambahkan gula secukup rasa kalau tak berapa maniss..(saya ni kurang manis..jage badan le kunun)

kek batik belum sempat keras. dah tak sabar nak makan.
tadddaaaa~~!!!
kek batik ciptaan saya yang tak tahulah rasa ape..hahaha

asalkan budak-budak ni tak sakit perut..Alhamdulillah.. :)

macam tak cukup sifat je kek batik saye ni..haha
Dan Alhamdulillah sekali lagi.
dalam mase 1 hari stengah je kek batik saye dah habis cilin..
suke sangat le tu Hafini Suhana, Piza Lemnade & Fiza Haziq makan.har3
ingatkan tak laku sampai basi-basi..hueeee


KESIMPULANYA...SAYA KENE BUAT KEK BATIK YANG BARU..TAK CUKUP LE PULAK...~~


untuk ecah & apiz..lain kali, saye bagi kamu rase k..nak sangat kan? :)




9 comments:

pot..pet..pot..pet disini