aca ne?

cikgu mule berceloteh..cot..cet..cot..cet..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Wednesday, January 26, 2011

keindahan bersama MU


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah LAgi Maha Mengasihani

Lihatlah dengan mata LEBAH. Jangan melihat dengan mata LALAT. kerana lebah itu akan sentiasa memandang kepada debunga walau ditempat yang paling buruk sekalipun. tidak seperti seekor lalat yang hanya mencari kekotoran walaupun ditengah ladang bunga..

Begitulah kita sebagai hamba Allah dimuka bumi..hendaklah kita memandang seseorang itu dengan kebaikan yang dimiliki atau sebarang kebaikan yang pernah diperbuat walaupun sekelumit. bukan pula kita melihat keburukan seseorang itu walau sejahat manapun beliau..

itu lah sebahagian benda yang dapat kami pelajari mase kem keindahan bersamamu tu kat TIRAM INDAH VILLAGE.. best.. macam2 bende lah kitorang dapat..*terharu2* actually ni pergi kali yang kedue bersame rumateku..apesal kitorang g 2 kali..sebab kitorang tau bende ni best la..heehh..

kumpul beramai-ramai sambil bantu-membantu..huuu

cabaran membawa dosa masing2.. titian siratul-mustakim..

batu-batu yang korang nampak ni simbolik kepade dosa-dose yang kita dah buat..haiisshh.. simbolik gile ni..ade 7 beg plastik yang kitorang penuhkan dengan batu-batu kecil atau batu besar..

7 beg plastik bersamaan 7 anggota badan yang melakukan dosa..oppsss:
  • mata
  • telinga
  • lidah
  • tangan
  • kaki
  • perut
  • kemaluan
alahai..solehahnyer semua..sejuk mak tengok

sebenarnye pakai baju basah pun boleh solat.. *wink2* dengan kasut lagi tu..

boleh je solat tak pakai tudung labuh..tapi kitorang pinjam kakak fesi punye..ngee.. bukan senang nak merase tudung labuh..hukhuk *insaf2*

selepas mengumpul dosa sama ada individu mahupun berkelompok (collectivism bak kate dr Ismi..huhu) kami pun melakukan solat asar di tengah padang..haa.. ini antara pengalaman yang tak kan dilupakan..sebenarnya macam-macam cara boleh solat.. even dekat kaki 5 shopping mall pun kite masih boleh menunaikan solat.. helo kawan-kawan..ingat ade sebab ke untuk tinggal solat..? NO EXCUSE OK..


masuk tasik

rupenye tasik ni ..eeiiyuuukk..

team LOADING.. heehh..unik sungguh..terima kasih kepada jiran2 kami yang memberi inspirasi untuk nama group ni..hapening....~~~




jangan lah hantar surat kat mak ayah..!! takoott..


banyak sangat benda baru yang kitorang dapat mase kat sini..seriously, memang tak sia-sia lah datang sini.. 1st thing 1st dorang sentiasa suruh kitorang mendahulukan keluarge.. (part touching2) and 2nd dorang suruh menghargai sahabat2 sebab sahabatlah yang lebih rapat dengan kita mesa ketiadaan keluarga..dan sahabat jugalah yang selalu menghulurkan bantuan dek kerana kita lebih banyak menghabiskan masa bersama mereka..

i sayang u sangat2 lah cik DILA, cik FIZA dan cik PIZA LEMONADE




ni lah part touching2 yang berjaya mengeluarkan air mata abang-abang macho kampusku.. huaaa.. tak salah lelaki menangis dik oii..kalau dah lelaki macam ni..perempuan.. oopsss..gambar dilarang upload..*segan2*

neway..ade surat yang bakal di pos kat umi ayah..kire macam luahan hati la..wuu..ni yang leceh kem motivasi ni..habis hilang make up i pakai 3 inci asyik dok nangis je..='[


dan sudah pastinye sangat-sangat berterima kasih pada pihak IKRAM serta fesi2 yang menjayakan program ini dengan berkesan sekali.. (nada terharu) lebih-lebih lagi pada paklong.. eehh..semualah..semua pun bagus.. lain kali buat lagi yer.. semoga ramai lagi remaja akan datang yang mendapat manfaat dari program in.. peace!

kiut2 je jari due sebilik ni..ngee..




No comments:

Post a Comment

pot..pet..pot..pet disini